Användarnamn
Lösenord

Symbaroum: Äventyrspaket 2 (Begränsad upplaga) + PDF

Järnringen
189.00 kr inkl. moms
Delbetala från 11.00 kr/mån. Läs mer
Antal st
Art nr
SYMB015
34 st i lager

Davokarregionen har en grym historia och sådant som fallit i glömska återupptäcks ibland av ruinrotande lycksökare. På så sätt kan strider som avslutades för århundraden sedan få liv på nytt och orsaka stor skada och förödelse, såväl för Drottning Korinthias undersåtar som för klanernas folk – vanliga kvinnor, män och barn får betala ett smärtsamt pris när fåtalets hunger efter skatter väcker urtidens svultna makter.

I skogen Davokars djup finns en lerig kulle där modiga utforskare gräver efter forntida mirakel. Allt som finns mellan dem och skogen är en enkel palissad, kanske kraftig nog att avskräcka flockar av mindre rovdjur men knappast tillräcklig för att stoppa vildmarkens verkliga faror. Du och dina vänner anländer till utgrävningen, för att köpa er en inmutning eller möjligen med uppgift att hålla platsen under uppsikt. Sanningen framträder inom kort: det ni misstog för en oskyldig skogsknalle kan faktiskt hota säkerheten i hela regionen. Har ni det mod som krävs för att stå upp mot legendernas makter? Och om så är fallet, har ni kraft nog att sända dem tillbaka, ut i Den eviga natten?

______________________________________

Äventyrspaket 2 innehåller två fristående äventyr, vilka båda berör vad som händer när oförsiktiga individer gräver för girigt och för djupt i Davokars svarta mylla. Det första äventyret, Skattletarfeber, handlar om en utgrävning någonstans i skogarna; utforskarna och skattletarna riskerar att väcka liv i en uråldrig strid som i så fall kommer att ha förödande följdverkningar för alla som lever i området. Äventyret som följer därpå tar rollpersonerna till staden Kastor, där en mer samtida batalj just har avgjorts och gett vinnarna möjlighet att sätta sina daemoniska planer i verket. I båda fallen kommer rollpersonerna att stöta på svårbemästrat motstånd och det är ingen tvekan om att deras agerande lär få stora, kanske även ödesdigra, konsekvenser för både Ambrias och klanernas framtid.

Innehåll i korthet
- Staden Kastor och utposten Salindras hopp som detaljerade äventyrslandskap.
- Färgkartor av de båda landskapen.
- Ett par mäktiga mystiska artefakter.
- Nya regler i form av ritualer, monstruösa särdrag och elixir samt en introduktion till den mycket kraftfulla form av kollektiva ritualer som kallas Ceremonier.
- En färgstark skara spelledarpersoner och varelser

Bokfakta
Författare: Mattias Lilja
Illustrationer: Martin Grip
Kartor: Johan Nohr, Lars Strömkvist
Design: Johan Nohr, Mattias Johnsson
Sidantal: ca 62
Bandtyp: Mjukpärm